x 

Leveransvillkor

ALLMÄNT
Alla leveranser från skinnbolaget är fraktfritt inom Sverige.
Till Danmark och Finland tillkommer en fraktkostnad på 100:-
Ångerrätt på alla leveranser i 14 dagar.
Alla priser är inklusive moms.
Leveranstid 2-6 dagar.
Alla varor på denna webbplats finns i lager.
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att handla.
Alla försök till bedrägerier polisanmäls.
Kundtjänst på 021-147040 mellan 09.00-12.00 eller på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Frågor via mail ang. köp/beställning svaras vardagar inom 48 timmar.
Reavaror gäller så långt lagret räcker.
Skinnbolaget reserverar sig för eventuella ”tryckfel” på denna webbplats. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Skinnbolaget reserverar sig för eventuell slutförsäljning.

Adress.
Skinnbolaget Skinngubben AB
Box 11040
720 11 Västerås.
orgnr. 556191-2592
innehar F-skattsedel.

Betalningsalternativ.
1. Betalning med Klarna Checkout
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Du kan också välja att betala med kort eller på avbetalning.

Utförligare information hittar du här.

2. Paypal
Du betalar inga avgifter oavsett var du handlar och betalar med PayPal i svenska kronor. läs mer på www.paypal.se

SMS Avisering.
Vi rekommenderar att du väljer att bli aviserad via SMS till din mobiltelefon.
På så sätt får du information om när du kan hämta ditt paket snabbare, än om du skall vänta på brevavisering.
Du får en sifferkod i mobilen som du tar med tillsammans med leg. för att hämta ut paketet.

Ej uthämtad vara.
Hämtar du inte ut varan debiteras du 300 kronor för Postens fraktavgifter samt våra administrativa kostnader.
Om du skulle ångra dig efter att vi skickat paketet, måste du hämta ut paketet och sedan returnera paketet till oss.
Allt så, det blir billigare att hämta ut paketet och returnera det, än att inte lösa ut paketet.
Transportskador
Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäler du det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skadan så kontakta oss.

Leveranser
Vi skickar alla paket med Postnord.
Vi jobbar med din order så fort vi kan efter att du lagt den. Beroende på postgången vart du bor eller hur hårt belastade vi är varierar dock leveranstiden mellan 2-6 arbetsdagar.
Skinnbolaget tar fullt betalningsansvar för varan om den skulle skadas eller komma bort på vägen hem till dig. Du måste då kontakta våran kundtjänst innom14 dagar. Om detta skulle ske när du returnerar varan är det du som är betalningsskyldig.
Vid eventuell försening av leverans från skinnbolaget, har kunden rätt att häva köpet utan kostnader.
Om kunden häver köpet på riktiga grunder, återbetalar skinnbolaget pengarna inom 30 dagar.

Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig orderbekräftelse till din e-mail. Det är därför viktigt att du lämnar din riktiga e-mailadress bland dina uppgifter så underlättar det för eventuella kontakter med kundtjänst.

Ångerrätt & Retur
Du har full ångerrätt och bytesrätt inom 14 dagar från du har mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att du returnerar varan i oskadat skick.
Det betyder att du har 14 dagar efter du mottagit varan att välja byte av varan eller att få pengarna tillbaka.
Vid retur eller byte av varan betalar du själv returfraktkostnaderna. Om det rör sig om en reklamation på grund av att vi expedierat fel vara eller reklamation på grund av skadad vara så betalar skinnbolaget kostnaderna för frakten.
Returnera ingenting fören ni talat med oss på skinnbolaget.

Garanti.
Skinnbolaget lämnar 1 års garanti på alla produkter.
Om produkten under garantitiden försämras på ett sätt som omfattas av garantin betraktas den som felaktig. Kunden har då rätt att (kunden kan dock ej ställa alla nedan nämnda krav samtidigt):
1.Få produkten reparerad
2.Få ersättningsprodukt av samma eller likvärdig typ
3.Få avdrag på priset
4.Återfå köpet

De fall då skinnbolaget ej skall stå för utfäst garanti är när skinnbolaget kan bevisa att felet beror på:
*Olyckshändelse efter att konsumenten fått varan
*Vanvård
*Onormal användning
*Att kunden inte följt skötsel- och serviceanvisningarna

Reklamation
Kontakta Kundtjänst på 021-147040 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så fort du upptäckt felet.
När du varit i kontakt med oss fyller du i retursedeln som låg i paketet du fick av oss.
Skicka tillbaka den felaktiga varan tillsammans med retursedeln, bifoga även kvitto på returfrakten så betalar vi den också. 
Pengarna betalas tillbaka innom några veckor, max 30 dagar.
När vi mottagit varan och godkänt reklamationen gör vi något av följande:
1. Om möjligt reparerar vi varan.
2. Du får en ny identisk vara.
3. Du får tillbaka pengarna för dina utgifter.


Så returnerar du
Om du ser att din vara inte stämmer med den du beställde, är skadad eller har något annat fel skall du kontakta skinnbolaget innom skälig tid på. Tel.021-14 70 40 eller via mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. Du förklarar vad som är fel och vi kommer överens hur vi skall lösa det.
Vi måste alltid godkänna reklamationen innan ni skickar tillbaka varan till oss.
Lagar och tvister.
Köp genom skinnbolaget styrs främst av distansavtalslagen och konsumentköplagen. Dessutom åtar sig skinnbolaget frivilligt att följa eventuella beslut från Allmänna reklamationsnämnden.
Mera information om konsumentköplagen för handel på internet hittar du på
Konsumentverket.

Personuppgifter.
När du blir medlem/handlar på skinnbolaget registreras dina uppgifter hos oss. Enligt lag måste vi meddela dig om detta. När du köper en vara av oss godkänner du automatiskt vårt avtal.
Informationen kommer att användas i syfte att vid köp ska kunna fullgöra våra åtagande mot dig, uppmärksamma dig på erbjudande samt övrigt i marknadsföringssyfte. Skinnbolaget kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner det.
Kunden har alltid rätt att.
-Begära att registerade uppgifter ändras.
-Begära utdrag av registerade uppgifter.
-Begära att registerade uppgifter ändras.

Force Majeure.
Skinnbolaget är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
tryggehandel  paypalKlarna Logopostnord

menu